„A médiatörvény a fogyasztók érdekét védi.”
 
„A médiatörvény a fogyasztók érdekét védi.” “Bármit akarsz mondani, mielőtt másnak mondanád, előbb mondd magadnak!” (Seneca)
Ezzel a mottóval kezdte interaktív előadását Berényi Diána a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság sajtóosztályának kommunikációs munkatársa a Pécsi Tudományegyetem Illyés Gyula Karán.
 
A szóvivő a hatóság feladatairól beszélt a közönségnek: hallgatóknak,  sajtóreferenseknek és pedagógusoknak.
Berényi Diána szerint több okból is szükség volt a korábbi, sajtótörvény aktualizálására. Egyrészt a törvény elavult volt, nem szabályozta megfelelően például az internetes tartalmakat, másrészt nem tartalmazta az uniós irányelveket.
Berényi Diána 
„A médiatörvény a fogyasztók érdekét védi.” – hangsúlyozta Berényi Diána, hiszen, mindenkinek lehetőséget ad a megnyilatkozására: minden korosztálynak és nemzetiségnek. Ez a fogyasztó szempontjából azért fontos, mert az adások sokszínűbbek lettek, nem szól mindig ugyanaz a tv-ből. Magyarországon ennek különösen nagy jelentősége van, hiszen az emberek naponta átlagosan 4-5 órát nézik a televíziót. Ennek ismeretében pedig roppant fontos az is, hogy a hatóság kiemelt figyelmet fordít a gyermekek védelmére: bevezették a „6 éven aluli nézőknek nem ajánlott” kategóriát.
Az új szabályozás a fogyasztó védelme mellett a gyártókra is koncentrált: a cél, hogy nagyobb teret kapjanak a magyar gyártású produkcióknak.

wj
 
Vissza